Dag 05 - Din definition av kärlek

Jag önskar att jag hade kunnat skriva om fjärilar i magen och allmän dårskap, men det finns inget mer skrämmande än kärlek, så jag undviker den som besatt.
Kärlek för mig är varma koppar med te sent på kvällen, och pratsällskap. Det är vackra människor som efter två veckor har blivit en själslig drog (POV ♥), det är skratt som skakar hela kroppen, det är sånglektioner på en vindsvåning, det är katten i mitt knä, det är vackra ord, det är the xx, det är långa bussturer, det är hjärtslag och andetag, det är tjocka böcker, det är tunna böcker, det är MirrorMask, Pans Labyrint och att kramas i en evighet. Det är nattsamtal och Fröken Chrillie som bor alldeles för långt bort.
Det är bibliotek och skogsstigar.
Det är att springa långt, längre, längst - och sedan lite till.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0