Dag 07 - Din bästa vän

Åh. Bästisar. Det är väl ändå ganska så nittonhundradagis.
Jag är nog bästa vän med min hjärna. Jag gillar min hjärna; jag gillar mitt inre. Som den narcissist jag är vågar jag hävda att jag är rysligt bra på att skapa monologer. Blir aldrig trött på mig själv.
Sedan är jag nog ganska så bra vän med katterna. Vi gillar varandra. Sedan är jag bra vän med Arachni och med havet.
Men bara dårar blir bästa vän med människor. Det är dumt och riskabelt och alldeles, alldeles underbart.
Jag har mina vänner. De finns i mitt liv. Inte permanent, men tillfälligt. Tillfälligt, tills de vill lämna. Kanske lämnar de aldrig.
Men bästisar?
Nej. Bara havet och katterna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0